lørdag 15. oktober 2011

Backpacking i Sørøst-Asia

Vi har hatt en helt uforglemmelig reise i Søtøst-Asia i sommer. Det har vært et eventyr å møte alle menneskene, se den flotte naturen og ikke minst spise all den gode maten. Opplevelsene kom på rekke og rad. Vel hjemme etter en to månedrs lang reise, var det fullt kjør med start i ny jobb og flytting til ny leilighet. Vi har nå kommet inn i nye rutiner, det er virkelig et nytt liv når man starter i full jobb. Jeg gleder meg til å dele de gode historiene med dere og de vakre bildene fra vår reise!
Vi bestilte flybilletter mens vi reiste, vi hadde en grovskisse over steder hvor vi ønsket å reise. Vi fløy ned til Bejing og tok fly videre derfra til Vietnam. Det vi ikke visste på forhånd var at forholdet mellom disse landene ikke var spesielt godt. Derfor måtte vi mellomlande i Shanghai, og biletten ble ganske så dyre. Heldigvis for oss gjorde de dyre bilettene seg opp med billige biletter på andre strekninger. Vi tok både tog og buss nedover Vietnam, før vi fløy over til Kambodsja. Det var en drøm å komme hit etter Vietnam, jeg kommer tilbake til denne historien. Etter Kambodsja fløy vi til Malaysia og fartet rundt både på fastlandet og på små drømmeøyer. Vi tok turen innom fantastiske Singapore, som virkelig har det beste fra Asia og Europa. Så fløy vi til Indonesia og boltret oss på noen av de mange øyene her. Siste land på vår reise var Filippinene. Et tropisk paradis!



4 kommentarer:

  1. Det var lenge siden sist! Bra dere endelig er tilbake! Gleder meg masse til å høre om reisen deres! Ser ut som du har vært innom mange av de samme stedene som jeg - blir spennende å se om noe har forandret seg, og hvordan dere opplevde det :)

    SvarSlett
  2. Heisann!

    Hvis dere vil kan dere registrere bloggen deres på Norske reiseblogger, så kan flere få ta del i deres reiseerfaring på turen dere hadde i sommer.

    http://norskereiseblogger.blogspot.com/

    Ha en fortsatt fin søndag :)

    SvarSlett
  3. Høres fantastisk ut! Gleder meg til å få vite mer om reisene deres!:)

    SvarSlett
  4. Aah, den delen av verden er virkelig fantastisk!! Gleder meg til aa lese om alt du har opplevd! :)

    SvarSlett