torsdag 2. september 2010

Cannes

Dagen for avreise fra Antibes var kommet og på turen mot Barcelona skulle vi ta en dagstur innom Cannes, måtte jo se denne filmfestival byen hvor alle kjendisene trapper opp i fine kjoler.

I kjent backpacker stil hadde vi vår første bytur med sekker på, vi fant nemlig ingen bagasjeoppbevaring på togstasjonen. Gjett om vi traff på mange sjokkerte langs strandpromenaden som syns så synd i oss med de store tunge sekkene. Det var faktisk ikke så ille.


Jeg må innrømme at det ikke var strandpromenaden som var mest interessant, det var ikke den fineste jeg har sett. Imidlertid var det mange flotte hoteller på andre siden som tok vår oppmerksomhet.



Jeg hadde sett for meg litt mer palmetrær lang promenaden, men i enden kom vi til en alle med palmetrær og en fin park.





Det var ganske varmt med sekkene på ryggen og is måtte derfor kjøpes, veska måtte opp for der var jo pengene, etterpå orket jeg ikke pakke den ned igjen så jeg vandret litt med veska rundt halsen. Følte meg som en posthund.



Igjen var det flotte biler over alt, jeg fant faktisk også en bil jeg likte og den måtte fotograferes. Idet jeg fotograferte kom det noen vandrende ut fra hotellet hvor bilen var parkert. Det var en mann og han kom gående bort til oss og lurte på om jeg likte bilen hans. Han foreslo at jeg kunne legge meg på panseret mens han tok bilde av meg. Jeg takket nei, og han vandret videre leende. Jeg misstenker han for ikke å være den ekte eieren.




Huset hvor filmfestivalen finner sted var stengt da det foregikk en annen festival der. Vi vandret rundt og så på alle håndavtrykkene i asfalten, men fant ikke så alt for mange kjente navn. Iallefall ikke for meg. Det var pådekt på stranda til en fin middag i regi av festivalen, kan tenke meg at det så enda finere ut når mørket la seg og folk begynte å strømme til. Ellers var området fult av pappfigurer som du kunne plassere hodet i. Kjæresten fikk være Brad Pitt.







Vi sjekket priser på noen av de andre strandrestaurantene og de var ikke spesielt snille. Vi inntok heller vår middag på McDonalds før vi satte kursen mot et kunstmarked. Her var det mye spennende og yrende folkeliv. Sjarmerende å se at lokalbefolkningen hadde samlet seg i området for å spille.




Alle de største motehusene var selvfølgelig representert i området. Gågaten var full av dyre butikker, men jeg fant også noen rimelige, spesielt fornøyd da jeg fant en vakker Sia butikk.


Alt i alt en fin dag, men en by jeg hadde større forventninger til enn hva som ble innfridd. Trodde den skulle være slående vakker, slik som flere andre byer langs den franske riviera.

Follow Kjærester på tur

1 kommentar:

  1. Vi kjørte innom Cannes når vi var der i fjor! Stoppet ikke opp for hadde hørt at byen ikke er såå spesiell, som du også bekrefter her:) Fine bilder fordi da! Men tenker den er mest tilpasset rike folk/stjerner som kommer på festivalen..Likevel fint å ha fått den med seg da :)

    SvarSlett