tirsdag 26. april 2011

Vagabond

Reising er for meg en lidenskap. Det beste jeg vet er å oppdage nye steder, andre kulturer, treffe mennesker og lære om landets historie. Er jeg ikke på reise kan jeg drømme meg bort til andre steder via gode reiseblogger og reiseblader. Vagabond er et blad med gode reiseartikler, som gir meg frysinger oppover armene.

Historiene i bladet er ekte og beskrivende. Jeg ser alle hendelsene for meg. De gode bildene setter prikken over i en. Fargene, detaljene og historien bildet forteller setter jeg stor pris på. Bladet er virkelig en inspirasjonskilde for både reising og fotografering. To ting jeg er veldig glad i.

En artikkel jeg likte veldig godt kan du lese her. Teksten er billedlig og jeg blir med en gang dratt inn i historien. Den formidler også noe jeg er veldig opptatt av, nemlig menneskene som du treffer på din reise. Disse menneskene er for meg helt spesielle, og gir reisen en ekstra dimensjon. Vi har hatt mange gode samtaler i togkupeer og på hosteller med fremmede folk. Samtalen er på en helt annen måte enn med de du kjenner hjemme. Det er som jeg skulle sagt det selv "Disse samtalene er her og nå, det er hva du sier som teller, ikke hvor mye du tjener eller hvem du er der hjemme."


1 kommentar:

  1. Helt enig! Jeg elsker å drømme meg bort i reisemagasiner, og Vagabond er etter min smak den desidert beste av dem vi har på norsk. Det er fylt med gode historier pg spektakulære bilder, og de faste skribentene lever og ånder for reising, og har ekspertnivå når det kommer til reiserelatert stoff. Anbefales :)

    SvarSlett